Kategorijas

Arhīvs

5 iemesli, kāpēc pierakstīt, ko tu apēd + printējams bezmaksas materiāls

Izveidot savu uztura dienasgrāmatu var būt labs lēmums, jo tas var uzlabot gan tavu veselību un pašsajūtu, gan izveidot mierpilnas attiecības ar ēdienu un saprast, ko pamainīt savā uzturā. Zemāk 5 iemesli, kāpēc būtu vērts uzsākt uztura dienasgrāmatas izveidi.

  1. Labāks uzturs

Sākot pierakstīt visu, ko apēd dienas laikā, var atvērt tev acis un spēt ieraudzīt produktus, ko apēd par daudz, vai varbūt gluži otrādi – par maz. Sākot analizēt savu ēdienkarti, tu vari pamanīt, ka, piemēram, apēd pārāk maz augļus un dārzeņus, savukārt, graudaugi ir tie, kas dominē un, iespējams, ir par daudz.

Uztura dienasgrāmata var palīdzēt tev izveidot sabalansētu ēdienkarti, iekļaujot visas uzturvielu grupas.

2. Veselības mērķi

Vienalga, vai tavs mērķis ir zaudēt zvaru, palielināt svaru, samazināt holesterīna līmeni vai jebkurš cits mērķis, pierakstot savu uzturu, tu vari kontrolēt savu izvēlēto mērķi un tam būs pozitīvs efekts. Pierakstot apēsto, tu sāksi veikt veselīgas izvēles, kas palīdzēs sasniegt tavu izvēlēto mērķi.

3. Porciju kontrole

Pierakstot, cik daudz tu apēd, arī būs pozitīvs efekts – tu turpmāk izvairīsies no pārēšanās, kas, savukārt, labāk ietekmēs tavu gremošanu. Protams, porciju kontrole ir svarīga arī ja tavs mērķis ir zaudēt svaru.

Ideāli, ja pie katras ēdienreizes pierakstīsi, kā tu jūties pēc paēšanas, vai esi sasniedzis sāta sajūtu, vai tomēr nē, vai varbūt esi pat pārēdies. Tas ļaus tev saprast tavu ķermeni un vajadzības gadījumā samazināt vai palielināt turpmākās porcijas. Vari izveidot savu sāta sajūtas skalu no 0-5, kur 0 – sāta sajūta nav iegūta un 5 – pārēšanās. Tad atliek tikai norādīt konkrēto ciparu pie katras ēdienreizes.

4. Produktu nepanesamību vai alerģiju atpazīšana

Uztura dienasgrāmatas izveide un apēstā pierakstīšana vismaz 2 nedēļas ļauj izvērtēt, vai kāds no produktiem sagādā tev nepatīkamas sajūtas un, iespējams, tev uz to ir nepanesamība vai pat alerģija.

Svarīgi pierakstīt pēc ēšanas, kā tu jūties un tiklīdz tu izjūti nepatīkamas sajūtas (meteorisms, vēdersāpes, slikta dūša, izsitumi uz ādas u.c.), to pierakstīt uztura dienasgrāmatā, lai saprastu, kurš no iepriekš ēstajiem produktiem ir izraisījis šādu reakciju.

5. Kvalitatīvāka konsultācija

Mēs uztura speciālisti priecājamies un rekomendējam klientiem uz konsultāciju nākt ar savu uztura dienasgrāmatu. Tas ļauj ātrāk un veiksmīgāk izvērtēt tavus ēšanas paradumus un dot atbilstošus padomus. Arī konsultācijā pie alergologa vai gastroenterologa uztura dienasgrāmata noderēs.

Un šeit būs bezmaksas lejupielādējams un printējams materiāls, ko vari izmantot, lai pierakstītu savu ēdienkarti, kā arī iepirkumu saraksts, ko vari aizpildīt, lai veikalā nenopirktu neko lieku un mēneša uztura plāns, kas ļaus tev pārskatāmāk izanalizēt savu uzturu. Un šeit būs vēl viens iepirkumu saraksts bez norādītām kategorijām.

You Might Also Like


Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *