Kategorijas

Arhīvs

Kā sasniegt savu 2020. gada apņemšanos?

Statistika nav diez ko iepriecinoša – 80% cilvēku, kuri ir stingri apņēmušies Jaunajā gadā mainīt savus ieradumus, februārī jau zaudē savu apņemšanos. Viens no iemesliem – neprecīzi nodefinēti mērķi. Ja nevēlies būt starp šiem 80%, tad izlasi ieteikumus, kā tomēr izpildīt savu apņemšanos!

Piemēram, ja Tavs mērķis šogad ir zaudēt svaru, tad nepietiks, ja savu apņemšanos nodefinēji šādi – ”ēdīšu veselīgi un vairāk kustēšos”. Tas īsti neko neizsaka un ir grūti saprast, kas tieši ir jādara, lai zaudētu svaru.

Tas, ar ko ir jāsāk:

  1. Nodefinē, ko svara zaudēšana Tev nozīmē;
  2. Apzinies pašreizējos ieradumus, kas varētu traucēt sasniegt mērķi;
  3. No šiem ieradumiem atlasi vienu vai divus, kas visvairāk traucē;
  4. Rūpīgi visu saplāno;
  5. Sāc darīt!
  6. Un atkārto, ja nepieciešams.

Uzstādi precīzu mērķi!

Tā vietā, lai kā savu mērķi uzstādītu – ”Es zaudēšu lieko svaru!”, precīzāk norādi līdz kuram datumam Tu zaudēsi tik un tik kilogramus, varbūt kā mērķis var būt konkrēts asins analīžu uzlabojums, piemēram, holesterīna. Vai varbūt tas ir kādas izsapņotas kleitas izmērs?

Tātad, piemēram, Tavs mērķis varētu skanēt šādi:

”Es zaudēšu 5 kilogramus līdz 20. martam.”

”Es samazināšu savu tauku procentu par 2% līdz maijam.”

”Es samazināšu savu zema blīvuma holesterīna rādījumu līdz 1,8 mmol/L līdz jūnijam.”

Lai nostiprinātu savu mērķi, ir vērts atbildēt uz vairākiem jautājumiem:

  1. Kas notiks, kad es sasniegšu savu mērķi?
  2. Kā mana dzīve mainīsies, kad apņemšanās būs izpildīta?
  3. Vai tas uzlabos manu tuvāko cilvēku dzīvi?
  4. Ko man tas nozīmēs, un kā es jutīšos, ja mērķi nesasniegšu?
  5. Ko mērķa nesasniegšana nozīmēs maniem tuvākajiem cilvēkiem?

Pašreizējo ieradumu piefiksēšana

Šeit noderēs pildspalva un balta papīra lapa. Saraksti uz lapas visus pašreizējos ieradumus, kas varētu atturēt no mērķa sasniegšanas.

Piemēram,

  1. Pārāk lielas porcijas;
  2. Ēšana stresa ietekmē;
  3. Nav fizisko aktivitāšu;
  4. Pārāk daudz kairinājumu, piemēram, mājās vienmēr stāv saldumi;
  5. Pārāk daudz kaloriju izdzeršana, piemēram, saldās lattes;
  6. Nepietiekams miegs;
  7. Pārāk bieža ēšana ārpus mājas, utt.

Šeit vajadzētu tiešām godīgi sarakstīt visus nevēlamos ieradumus!

Atlasi vienu vai divus ieradumus!

No visiem uzrakstītajiem ieradumiem izvēlies vienu vai divus, kuru nomaiņa dos vislabākos rezultātus Tava mērķa sasniegšanā. Piemēram, tā varētu būt ēšana stresa ietekmē vai fizisko aktivitāšu trūkums. Rūpīgi izvērtē!

Sastādi plānu!

Kad viens vai divi nevēlamie ieradumi ir atlasīti, laiks to vietā izdomāt ieradumus, kas palīdzēs sasniegt mērķi. Tam ir jābūt konkrētam un reālam.

Piemēram – ”tā kā mans mērķis ir zaudēt 5 liekos kilogramus līdz 20. martam, tad es plānoju ieviest kā minimums pusstundas aktivitāti katru dienu. Tā var būt ātra iešana, skriešana vai jebkura cita aktivitāte, kas palīdzēs manai elpai palikt ātrākai.”

Kad vēlamie ieradumi ir izdomāti, laiks atbildēt uz dažiem jautājumiem:

  1. Kādi šķēršļi varētu būt, kas traucētu man ieviest jauno ieradumu manā ikdienā?
  2. Kā es varētu atbrīvoties no šiem šķēršļiem?
  3. Kā es varētu saplānot savu laiku, lai ieviestu jauno ieradumu manā ikdienā?
  4. No kā man būs jāatsakās, lai varētu jauno ieradumu ieviest?
  5. Kā es jauno ieradumu varētu padarīt sev interesantu un patīkamu?
  6. Kā šis ieradums palīdzēs man ātrāk sasniegt savu mērķi?

Paredzot iespējamos šķēršļus un tiem sagatavojoties, ir labs veids, kā novērst attaisnojumus, kas, savukārt, atturēs no mērķa sasniegšanas. Jo būsim godīgi, attaisnojumus vienmēr var atrast!

Sāc rīkoties!

Mēs varam sapņot un rakstīt savus mērķus, bet nekas nenotiks, ja mēs nesāksim darboties! Atceries, ka mēs esam mūsu izvēļu un ikdienas ieradumu rezultāts, tas, kā mēs jūtamies, izskatāmies, to ir veidojušas mūsu izvēles, ieradumi, ikdienas rutīnas. Lai mainītu ieradumus, ir nepieciešams laiks un jā, tas reizēm ir grūti, jo būt savā komforta zonā ir daudz vieglāk. Bet iedomājies, cik lieliski jutīsies, kad nevēlamie ieradumi būs mainīti, un Tu būsi pie tiem pieradis, un kad mērķi būs sasniegti? 🙂

Atkārto!

Kad būsi pieradis pie jaunajiem ieradumiem, tad atgriezies pie sava nevēlamo ieradumu saraksta un atkārtoti izvēlies divus citus ieradumus, ko mainīt. Dari visu pamazām, jo, ja Tu gribēsi mainīt visus ieradumus uzreiz, ir lielāka iespēja, ka tas neizdosies. Lai viss izdodās!

P.S. Vēl mērķi izdosies labāk sasniegt, ja redzēsi kādu mērķa vizuālu attēlojumu katru dienu! Piemēram, ja mērķis ir zaudēt svaru, tad varbūt Tev ir kāda sava fotogrāfija, kurā Tu izskaties tā, kā šobrīd atkal vēlētos izskatīties? Ja nav, tad atrodi internetā sava sapņu auguma fotogrāfiju un turi to redzamā vietā! Kaut vai uz ledusskapja! Vai varbūt tas ir peldkostīms, kas atgādinās par mērķi?

You Might Also Like


Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *